INCLUSIVE EDUCATION

The inclusiveness of the education system is one of the key priorities of the Ministry of Education and Science of Georgia.

Currently, the entire education system is prepared to develop and promote an educational environment that provides equal opportunities for learning, development, and success for individuals with diverse needs and abilities.

By advancing inclusive education, the Government of Georgia is also fulfilling the commitment undertaken with the ratification of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (United Nations, 2008) in 2014.

The implementation of inclusive education principles at the vocational education level began at College “Horizonti” in 2016. Since then, numerous significant legislative and practical changes have been introduced. These include the development of alternative admission procedures for vocational education programs, individualized learning approaches, and special support services for persons with disabilities and special educational needs.

In addition, various supportive initiatives are being implemented within the vocational education system to make quality vocational education more accessible for different vulnerable groups.

The accessibility of the vocational education system for individuals with diverse needs and abilities is legally grounded in the Law of Georgia on Vocational Education, which defines inclusive education as:
"An equally accessible educational process, within which all vocational students and learners are provided with education that considers their individual educational needs and capabilities." (2018)

Inclusive education

განათლების სისტემის ინკლუზიურობა, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ერთ-ერთ  პრიორიტეტს წარმოადგენს. ამჟამად, მთლიანი განათლების სისტემა მზადაა განავითაროს და დაამკვიდროს საგანმანათლებლო გარემო, რომელიც განსხვავებული საჭიროებებისა და შესაძლებლობების მქონე პირებს, სწავლის, განვითარებისა და წარმატების მიღწევის  თანაბარ პირობებს შეუქმნის. ამასთანავე, ინკლუზიური განათლების განვითარებით, საქართველოს მთავრობა იმ ვალდებულების რეალიზებას ახდენს, რომელიც 2014 წელს შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებების კონვენციის (გაერთიანებული ერები, 2008) რატიფიცირების შედეგად აიღო. 

ინკლუზიური განათლების პრინციპების დანერგვა, პროფესიული განათლებისსაფეხურზე,  კოლეჯ ,,ჰორიზონტში" 2016  წლიდან დაიწყო. მას შემდეგ, არაერთი მნიშვნელოვანი საკანონმდებლო და პრაქტიკული ცვლილება განხორციელდა, რის შედეგადაც, შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე და სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე პირებისთვის დაინერგა პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამებზე ჩარიცხვის ალტერნატიული პროცედურა, ინდივიდუალურად მორგებული სასწავლო მიდგომები და სპეციალური სერვისები. ამასთანავე,  პროფესიული განათლების სისტემაში ხორციელდება  ისეთი მხარდამჭერი ინიციატივები, რომლებიც ხარისხიან პროფესიულ განათლებას, მეტად ხელმისაწვდომს გახდის სხვადასხვა მოწყვლადი ჯგუფებისთვის. 

მრავალფეროვანი საჭიროებისა და შესაძლებლობის მქონე პირებისთვის პროფესიული განათლების სისტემის ხელმისაწვდომობას,

მნიშვნელოვან საკანონმდებლო საფუძველს უქმნის საქართველოს კანონი პროფესიული განათლების შესახებ, რომლის თანახმადაც, ინკლუზიური განათლება განმარტებულია როგორც „თანაბრად ხელმისაწვდომი საგანმანათლებლო პროცესი, რომლის ფარგლებშიც ყველა პროფესიული სტუდენტისა და მსმენელისათვის უზრუნველყოფილია განათლების, ინდივიდუალური საგანმანათლებლო საჭიროებისა და შესაძლებლობის გათვალისწინებით მიღება“ (2018 წ.).

FIND US ON MAP

CONTACT US

Address:

  • Ozurgeti, Rustaveli str #8, 577 16 22 88
  • Lanchkhuti, Zhordania Street 75, 555 24 75 50
  • Chokhatauri, Village Goraberezhouli, 599 10 85 29

E-Mail: info@horizonti.ge